Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kurikulární reformy ve Velké Británii
SEDLÁČKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá kurikulárními reformami ve Velké Británii které proběhli ve 20. století. Reformy jsou porovnány se změnami ve školství v České republice. Samotný obsah přináší zejména identifikaci a deskripci britského školství v daném období a také analogii s Českou republikou. Část práce je věnována školským zařízením a vývoji výchovy mimo vyučování ve vztahu ke kurikulární reformě.
Strategie vzdělávání v České republice : národní program vzdělávání
Brož, René ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané strategické dokumenty vzdělávání na úrovni Evropské unie, na úrovni České republiky i na úrovni regionální (reprezentované v této práci územím Libereckého kraje). Shrnuje poznatky z vývoje evropského prostoru, vývoje legislativy a národního přístupu z pohledu strategií vzdělávání, z nichž také vyvozuje adekvátní závěry vůči Národnímu programu vzdělávání. Nabízí aktuální pohled politických i odborných aktérů, kteří ovlivňují další vývoj vzdělávacího systému a vzdělávací politiky České republiky. Výstupem je odborná reflexe potřebnosti a obsahu Národního programu vzdělávání České republiky. Práce v neposlední řadě předkládá vymezení rámce Národního programu vzdělávání a v základních obrysech navrhuje jeho možný obsah a související výkonné struktury.
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Marešová, Helena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. Teoretická část diplomové práce přiblíží čtenáři vzdělávací systém v Anglii jako celek, popíše Národní kurikulum a blíže čtenáře seznámí s kurikulem předškolního a primárního vzdělávání, kde bude kladen důraz na informace související s výukou anglického jazyka. Dále budou čtenáři předloženy programy výuky počáteční gramotnosti a blíže popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení a psaní. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumu provedeném na komunitní základní škole "Dale Community Primary School". Výzkum byl proveden několika metodami: dotazníkovým šetřením, pozorováním a řízeným pozorováním. Dotazníky a pozorováním byly zjištěny metody počáteční gramotnosti, které jsou na dané škole používány. Dále byly zrealizovány a následně reflektovány dvě modelové lekce, jež byly odučeny metodami počáteční gramotnosti. Poznatky získané z diplomové práce je možné použít při výuce anglického jazyka, ale mohou být i inspirací pro výuku počáteční gramotnosti na českých školách. Klíčová slova Předškolní ročník První ročník základní školy Národní kurikulum Metody výuky počáteční...
Strategie vzdělávání v České republice. Národní program vzdělávání
Brož, René ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané strategické dokumenty vzdělávání na úrovni Evropské unie, na úrovni České republiky i na úrovni regionální (reprezentované v této práci územím Libereckého kraje). Shrnuje poznatky z vývoje evropského prostoru, vývoje legislativy a národního přístupu z pohledu strategií vzdělávání, z nichž také vyvozuje adekvátní závěry vůči Národnímu programu vzdělávání. Nabízí aktuální pohled politických i odborných aktérů, kteří ovlivňují další vývoj vzdělávacího systému a vzdělávací politiky České republiky. Výstupem je odborná reflexe potřebnosti a obsahu Národního programu vzdělávání České republiky. Práce v neposlední řadě předkládá vymezení rámce Národního programu vzdělávání a v základních obrysech navrhuje jeho možný obsah a související výkonné struktury. Strategie vzdělávání, Národní program vzdělávání, legislativní rámec, národní kurikulum
Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni
PEŠTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání vzdělávacích systému České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. Jednotlivé vzdělávací systémy jsou nejprve představeny a následně porovnány na základě Rámcově vzdělávacího programu a Národního kurikula. Je také poukázáno na práci s terminologií formou překladu odborných termínů do českého jazyka. Praktická část je věnována přípravě plánu na vyučovací hodinu s cílem seznámit žáky deváté třídy s hlavními odlišnostmi českého a britského školství. Součástí práce je umístění vyučovací hodiny na Metodický portál RVP.CZ jako ukázkovou hodinu průřezového tématu Multikulturní výchovy.
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Marešová, Helena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. Teoretická část diplomové práce přiblíží čtenáři vzdělávací systém v Anglii jako celek, popíše Národní kurikulum a blíže čtenáře seznámí s kurikulem předškolního a primárního vzdělávání, kde bude kladen důraz na informace související s výukou anglického jazyka. Dále budou čtenáři předloženy programy výuky počáteční gramotnosti a blíže popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení a psaní. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumu provedeném na komunitní základní škole "Dale Community Primary School". Výzkum byl proveden několika metodami: dotazníkovým šetřením, pozorováním a řízeným pozorováním. Dotazníky a pozorováním byly zjištěny metody počáteční gramotnosti, které jsou na dané škole používány. Dále byly zrealizovány a následně reflektovány dvě modelové lekce, jež byly odučeny metodami počáteční gramotnosti. Poznatky získané z diplomové práce je možné použít při výuce anglického jazyka, ale mohou být i inspirací pro výuku počáteční gramotnosti na českých školách. Klíčová slova Předškolní ročník První ročník základní školy Národní kurikulum Metody výuky počáteční...
Strategie vzdělávání v České republice. Národní program vzdělávání
Brož, René ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané strategické dokumenty vzdělávání na úrovni Evropské unie, na úrovni České republiky i na úrovni regionální (reprezentované v této práci územím Libereckého kraje). Shrnuje poznatky z vývoje evropského prostoru, vývoje legislativy a národního přístupu z pohledu strategií vzdělávání, z nichž také vyvozuje adekvátní závěry vůči Národnímu programu vzdělávání. Nabízí aktuální pohled politických i odborných aktérů, kteří ovlivňují další vývoj vzdělávacího systému a vzdělávací politiky České republiky. Výstupem je odborná reflexe potřebnosti a obsahu Národního programu vzdělávání České republiky. Práce v neposlední řadě předkládá vymezení rámce Národního programu vzdělávání a v základních obrysech navrhuje jeho možný obsah a související výkonné struktury. Strategie vzdělávání, Národní program vzdělávání, legislativní rámec, národní kurikulum
Strategie vzdělávání v České republice : národní program vzdělávání
Brož, René ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané strategické dokumenty vzdělávání na úrovni Evropské unie, na úrovni České republiky i na úrovni regionální (reprezentované v této práci územím Libereckého kraje). Shrnuje poznatky z vývoje evropského prostoru, vývoje legislativy a národního přístupu z pohledu strategií vzdělávání, z nichž také vyvozuje adekvátní závěry vůči Národnímu programu vzdělávání. Nabízí aktuální pohled politických i odborných aktérů, kteří ovlivňují další vývoj vzdělávacího systému a vzdělávací politiky České republiky. Výstupem je odborná reflexe potřebnosti a obsahu Národního programu vzdělávání České republiky. Práce v neposlední řadě předkládá vymezení rámce Národního programu vzdělávání a v základních obrysech navrhuje jeho možný obsah a související výkonné struktury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.